Jaké úpravy přes zimu plánuji

  • Příspěvky: 944
  • Obdržená poděkování 64
Nechci aby to znělo nějak rýpavě, ale má to vůbec homologaci pro silniční provoz? To jen aby Vás s tím někdo neodstavil u cesty a nezakázal další jízdu případně neposlal na nejbližší STK což již dnes zákon dovoluje.
Takové tunningové hračičky jsou lehkou kořistí pro jakéhokoliv příslušníka u nás i v zahraničí.

PS:
Tohoto přestupku se dopustí řidič, který řídí vozidlo technicky nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích tak závažným způsobem, že bezprostředně ohrožuje ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích. Ani tento přestupek není možné projednat v blokovém řízení na místě, policista navíc může v takovém případě zabránit vozidlu v další jízdě. V případě spáchání tohoto přestupku řidiči hrozí nejen pokuta ve výši od 5.000,- Kč do 10.000,- Kč, ale i zákaz řízení od 6 do 12 měsíců a 5 trestných bodů.

Z. č. 341/2014 Sb.
Vyhláška o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích
§ 40
Závady na vozidle, které ohrožují bezpečnost provozu na pozemních komunikacích
(K § 2 odst. 5, 6 a 7 zákona)
(1) Jsou-li na vozidle závady, které ohrožují bezpečnost provozu na pozemních komunikacích, nesmí být vozidlo užito v provozu na pozemních komunikacích, s výjimkou nouzového dojetí.
(2) Závadou podle odstavce 1 je vždy
a) v osvětlení vozidla,
1. nesvítí-li potkávací nebo brzdové nebo zadní obrysové světlo na straně přivrácené do středu vozovky,
2. nelze-li přepnout dálková světla na potkávací,
3. způsobují-li světlomety oslnění,
Poslední změna: 15. lis 2015 15:06 uživatelem Luhamoto.
15. lis 2015 15:03 #401

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 906
  • Obdržená poděkování 20
No nerypave, kdyz vidim, co dnes sviti na autech, tak to by na STK nedelali nic jineho :)
Poslední změna: 15. lis 2015 21:40 uživatelem Mefisto.
15. lis 2015 21:40 #402

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 944
  • Obdržená poděkování 64

Mefisto napsal: No nerypave, kdyz vidim, co dnes sviti na autech, tak to by na STK nedelali nic jineho :)

Popravdě je mi celkem jedno co mají ostatní na autě neřeším to. Já to myslím v dobrém.
Já jen že mám 11 let zkušeností s pokovenými skly na autě. Když jsem auto tak koupil, tak akorát chtěli kartičku o homologaci na STK, jinak no problém ani při sil. kontrolách. Posledních 5 let, při každé kontrole první co bylo otázka na skla a homologaci. Ale ukázal jsem kartičku a OK. V současnosti už mají PČR měřák na skla, tak jsem skla vyměnil, protože by mě vyšly zatraceně draho.

PS: Povolenou propustnost by nesplnily i když na kartičce bylo psáno, že jsou homologované. Dříve to nikdo neřešil a pokovovalo se i nelegálně. Časy se změnily.

Je pravda že, motorky se tak moc nestavějí, ale náhoda je blbec.
Poslední změna: 16. lis 2015 06:09 uživatelem Luhamoto.
16. lis 2015 06:08 #403

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 906
  • Obdržená poděkování 20
Ja byl nedavno na technicke i s pridavnymi svetly a nikdo se nad nimi nepozastavil
Poslední změna: 16. lis 2015 07:39 uživatelem Mefisto.
16. lis 2015 07:39 #404

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 944
  • Obdržená poděkování 64

Mefisto napsal: Ja byl nedavno na technicke i s pridavnymi svetly a nikdo se nad nimi nepozastavil

Ono to bude vždy člověk od člověka jiné. Já byl na STK s autem minulý týden seděl a čekal jsem cca 2 hodiny za sklem, tak jsem viděl co jednotliví technici kontrolují. V duchu jsem si říkal jen ať netrefím toho s botama Puma. Ten kontroloval i náplň v ostřikovačích a byl hodně štouravý. Dědula co tam byl s Fábií málem dostal infarkt. :)
Já trefil technika co byl ceklem v pohodě, ale i taky chtěl vidět mimo jiné komplet povinnou výbavu a kontroloval tlak v pneu, zkoušel pásy atd.... a na skla chtěl kartičku taky vidět, i když předek zatmavený již není a zadek dle vyhlášky může být i bez skel (viz dodávky).
Poslední změna: 16. lis 2015 08:10 uživatelem Luhamoto.
16. lis 2015 08:06 #405

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 720
  • Obdržená poděkování 29

Luhamoto napsal:

Mefisto napsal: Ja byl nedavno na technicke i s pridavnymi svetly a nikdo se nad nimi nepozastavil

Ono to bude vždy člověk od člověka jiné. Já byl na STK s autem minulý týden seděl a čekal jsem cca 2 hodiny za sklem, tak jsem viděl co jednotliví technici kontrolují. V duchu jsem si říkal jen ať netrefím toho s botama Puma. Ten kontroloval i náplň v ostřikovačích a byl hodně štouravý. Dědula co tam byl s Fábií málem dostal infarkt. :)
Já trefil technika co byl ceklem v pohodě, ale i taky chtěl vidět mimo jiné komplet povinnou výbavu a kontroloval tlak v pneu, zkoušel pásy atd.... a na skla chtěl kartičku taky vidět, i když předek zatmavený již není a zadek dle vyhlášky může být i bez skel (viz dodávky).


A právě kvůli takovým pitomcům auto radši vždycky dovezu do servisu a řeknu, že jediné co chci je, aby prošlo technickou. Ano, stojí mě to pár stovek, ale ušetřím čas, nervy a případné problémy za mě řeší někdo jiný.
16. lis 2015 23:55 #406

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 944
  • Obdržená poděkování 64

Dr.Pilulkin napsal:

Luhamoto napsal:

Mefisto napsal: Ja byl nedavno na technicke i s pridavnymi svetly a nikdo se nad nimi nepozastavil

Ono to bude vždy člověk od člověka jiné. Já byl na STK s autem minulý týden seděl a čekal jsem cca 2 hodiny za sklem, tak jsem viděl co jednotliví technici kontrolují. V duchu jsem si říkal jen ať netrefím toho s botama Puma. Ten kontroloval i náplň v ostřikovačích a byl hodně štouravý. Dědula co tam byl s Fábií málem dostal infarkt. :)
Já trefil technika co byl ceklem v pohodě, ale i taky chtěl vidět mimo jiné komplet povinnou výbavu a kontroloval tlak v pneu, zkoušel pásy atd.... a na skla chtěl kartičku taky vidět, i když předek zatmavený již není a zadek dle vyhlášky může být i bez skel (viz dodávky).


A právě kvůli takovým pitomcům auto radši vždycky dovezu do servisu a řeknu, že jediné co chci je, aby prošlo technickou. Ano, stojí mě to pár stovek, ale ušetřím čas, nervy a případné problémy za mě řeší někdo jiný.


No popravdě, nejsem zastáncem této metody i když brácha to tak taky děla jako ty. Mimochodem to jsem tam taky zaznamenal. Přišel místní majitel autobazaru a už to jelo zdar nazdar , tak co dnes máš, ale toho modrého pašíka ...bla bla bla. Kdyby ho nebrzdil technik s autem před ním, tak za minutu byl venku. Zkontroloval mu geometrii na válcích se moc nezdržoval zkusil světla, zatroubil a už byl venku i se známkou.

Ale to jsme tu odbočili od tématu.
17. lis 2015 18:24 #407

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 906
  • Obdržená poděkování 20
Co chces dnes kontrolovat na valcich :)
Moderni auta uz mivaj elektrickou parkovaci brzdu, ta se na valcich nekontroluje :)

Ale to jsme odbocili od tematu. Bavili jsme se o tom kdyby ho nekdo zastavil.
Jezdi motorky a skutry s ledkovym denni svicenim. Nikde v zakone o tom neni ani slovo, maj to jen nektere typy BMW.
Co se tyce pridavnych tak pokud nezastavi ty maniky s temi ledkami co vubec nesviti, nebo je maj nastaveny jak trotl, tak na motorku si ani nevzpomene, spis se podiva na masinu nez na to co tam je a neni.
17. lis 2015 22:35 #408

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 720
  • Obdržená poděkování 29

Luhamoto napsal:

Dr.Pilulkin napsal:

Luhamoto napsal:

Mefisto napsal: Ja byl nedavno na technicke i s pridavnymi svetly a nikdo se nad nimi nepozastavil

Ono to bude vždy člověk od člověka jiné. Já byl na STK s autem minulý týden seděl a čekal jsem cca 2 hodiny za sklem, tak jsem viděl co jednotliví technici kontrolují. V duchu jsem si říkal jen ať netrefím toho s botama Puma. Ten kontroloval i náplň v ostřikovačích a byl hodně štouravý. Dědula co tam byl s Fábií málem dostal infarkt. :)
Já trefil technika co byl ceklem v pohodě, ale i taky chtěl vidět mimo jiné komplet povinnou výbavu a kontroloval tlak v pneu, zkoušel pásy atd.... a na skla chtěl kartičku taky vidět, i když předek zatmavený již není a zadek dle vyhlášky může být i bez skel (viz dodávky).


A právě kvůli takovým pitomcům auto radši vždycky dovezu do servisu a řeknu, že jediné co chci je, aby prošlo technickou. Ano, stojí mě to pár stovek, ale ušetřím čas, nervy a případné problémy za mě řeší někdo jiný.


No popravdě, nejsem zastáncem této metody i když brácha to tak taky děla jako ty. Mimochodem to jsem tam taky zaznamenal. Přišel místní majitel autobazaru a už to jelo zdar nazdar , tak co dnes máš, ale toho modrého pašíka ...bla bla bla. Kdyby ho nebrzdil technik s autem před ním, tak za minutu byl venku. Zkontroloval mu geometrii na válcích se moc nezdržoval zkusil světla, zatroubil a už byl venku i se známkou.

Ale to jsme tu odbočili od tématu.


Já naposledy odbočím od tématu. Nedělám to proto, že bych jezdil s plečkama, které by bez úplatku neprošly. Už pár let servisuji výhradně v autorizovaném servisu a moje auta jsou v cajku. Ale nevidím důvod, proč trávit cenný čas čekáním na STK, když to, co za tu dobu vydělám, je mnohem víc než co mě to stojí. A to je ode mne vše k tomuto offtopicu.
17. lis 2015 22:55 #409

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 944
  • Obdržená poděkování 64

Mefisto napsal: Co chces dnes kontrolovat na valcich :)
Moderni auta uz mivaj elektrickou parkovaci brzdu, ta se na valcich nekontroluje :)

Ale to jsme odbocili od tematu. Bavili jsme se o tom kdyby ho nekdo zastavil.
Jezdi motorky a skutry s ledkovym denni svicenim. Nikde v zakone o tom neni ani slovo, maj to jen nektere typy BMW.
Co se tyce pridavnych tak pokud nezastavi ty maniky s temi ledkami co vubec nesviti, nebo je maj nastaveny jak trotl, tak na motorku si ani nevzpomene, spis se podiva na masinu nez na to co tam je a neni.


Moderní auta mají v principu zcela stejné brzdy jako ty stará, jen netaháš manuálně za páku s lankem, ale zmáčkneš knoflík a elektromotor přitáhne lanko. Takže kontrole podléhají.

Co se týká světel upravuje to 341/2014 Sb. VYHLÁŠKA, Ministerstva dopravy, ze dne 19. prosince 2014
o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích
viz
D) Technické požadavky na výbavu vozidel světelnými zařízeními:

1. Vozidla kategorie M, N, O, L, T, R nebo S se mohou být vybavena jen takovými světelnými zdroji a zařízení, která jsou pro daný druh a kategorii vozidla předepsána nebo povolena, včetně požadavků na jejich počet a zapojení. Světelná zařízení lze použít na vozidlech, splňují-li podmínky stanovené technickými předpisy uvedenými pro automobily a jejich přípojná vozidla v příloze č. 3 této vyhlášky, pro dvoukolová a tříkolová vozidla a jejich přípojná vozidla v příloze č. 4 této vyhlášky, pro traktory a jejich přípojná vozidla v příloze č. 6 této vyhlášky, pojízdné pracovní stroje v příloze č. 13 této vyhlášky, další zvláštní vozidla v příloze č. 5 této vyhlášky.

2. Jinými světelnými zařízeními, než jsou předepsána nebo povolena v souladu s odstavcem 1 nebo která jsou povolena podle odstavců 3 až 5, nesmí být na vozidla vybavena.

Pokud jsou na vozidle systémy, samostatné technické celky nebo konstrukční části, které nejsou uvedeny v příslušných předpisech Evropské unie nebo v mezinárodních smlouvách v oblasti schvalování technické způsobilosti, kterými je Česká republika vázána, musí být samy i jejich montáž na vozidlo schváleny a musí splňovat požadavky, které podle případu stanoví schvalovací orgán. To platí i v případech, kdy takové systémy, konstrukční části nebo samostatné technické celky jsou namontovány na vozidlo dodatečně.

PS: motocykly jsou kategorie L
PS2: homologace se provádí dle SMĚRNICE EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY 2009/67/ES
ze dne 13. července 2009
o montáži zařízení pro osvětlení a světelnou signalizaci na dvoukolová a tříkolová motorová vozidla

Jinak řečeno co není povoleno je zakázáno.
Poslední změna: 18. lis 2015 12:36 uživatelem Luhamoto.
18. lis 2015 07:40 #410

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Moderátoři: PacousDamon
Vygenerováno za 0.645 sekund