Jaké úpravy přes zimu plánuji
Odpověděl Luhamoto pro téma Re:Re: Jaké úpravy přes zimu plánuji
Takové tunningové hračičky jsou lehkou kořistí pro jakéhokoliv příslušníka u nás i v zahraničí.
PS:
Tohoto přestupku se dopustí řidič, který řídí vozidlo technicky nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích tak závažným způsobem, že bezprostředně ohrožuje ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích. Ani tento přestupek není možné projednat v blokovém řízení na místě, policista navíc může v takovém případě zabránit vozidlu v další jízdě. V případě spáchání tohoto přestupku řidiči hrozí nejen pokuta ve výši od 5.000,- Kč do 10.000,- Kč, ale i zákaz řízení od 6 do 12 měsíců a 5 trestných bodů.
Z. č. 341/2014 Sb.
Vyhláška o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích
§ 40
Závady na vozidle, které ohrožují bezpečnost provozu na pozemních komunikacích
(K § 2 odst. 5, 6 a 7 zákona)
(1) Jsou-li na vozidle závady, které ohrožují bezpečnost provozu na pozemních komunikacích, nesmí být vozidlo užito v provozu na pozemních komunikacích, s výjimkou nouzového dojetí.
(2) Závadou podle odstavce 1 je vždy
a) v osvětlení vozidla,
1. nesvítí-li potkávací nebo brzdové nebo zadní obrysové světlo na straně přivrácené do středu vozovky,
2. nelze-li přepnout dálková světla na potkávací,
3. způsobují-li světlomety oslnění,
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Odpověděl Mefisto pro téma Jaké úpravy přes zimu plánuji
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Odpověděl Luhamoto pro téma Jaké úpravy přes zimu plánuji
Popravdě je mi celkem jedno co mají ostatní na autě neřeším to. Já to myslím v dobrém.Mefisto napsal: No nerypave, kdyz vidim, co dnes sviti na autech, tak to by na STK nedelali nic jineho
Já jen že mám 11 let zkušeností s pokovenými skly na autě. Když jsem auto tak koupil, tak akorát chtěli kartičku o homologaci na STK, jinak no problém ani při sil. kontrolách. Posledních 5 let, při každé kontrole první co bylo otázka na skla a homologaci. Ale ukázal jsem kartičku a OK. V současnosti už mají PČR měřák na skla, tak jsem skla vyměnil, protože by mě vyšly zatraceně draho.
PS: Povolenou propustnost by nesplnily i když na kartičce bylo psáno, že jsou homologované. Dříve to nikdo neřešil a pokovovalo se i nelegálně. Časy se změnily.
Je pravda že, motorky se tak moc nestavějí, ale náhoda je blbec.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Odpověděl Mefisto pro téma Jaké úpravy přes zimu plánuji
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Odpověděl Luhamoto pro téma Jaké úpravy přes zimu plánuji
Ono to bude vždy člověk od člověka jiné. Já byl na STK s autem minulý týden seděl a čekal jsem cca 2 hodiny za sklem, tak jsem viděl co jednotliví technici kontrolují. V duchu jsem si říkal jen ať netrefím toho s botama Puma. Ten kontroloval i náplň v ostřikovačích a byl hodně štouravý. Dědula co tam byl s Fábií málem dostal infarkt.Mefisto napsal: Ja byl nedavno na technicke i s pridavnymi svetly a nikdo se nad nimi nepozastavil
Já trefil technika co byl ceklem v pohodě, ale i taky chtěl vidět mimo jiné komplet povinnou výbavu a kontroloval tlak v pneu, zkoušel pásy atd.... a na skla chtěl kartičku taky vidět, i když předek zatmavený již není a zadek dle vyhlášky může být i bez skel (viz dodávky).
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Dr.Pilulkin
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
- Příspěvky: 720
- Obdržená poděkování 29
Odpověděl Dr.Pilulkin pro téma Jaké úpravy přes zimu plánuji
Luhamoto napsal:
Ono to bude vždy člověk od člověka jiné. Já byl na STK s autem minulý týden seděl a čekal jsem cca 2 hodiny za sklem, tak jsem viděl co jednotliví technici kontrolují. V duchu jsem si říkal jen ať netrefím toho s botama Puma. Ten kontroloval i náplň v ostřikovačích a byl hodně štouravý. Dědula co tam byl s Fábií málem dostal infarkt.Mefisto napsal: Ja byl nedavno na technicke i s pridavnymi svetly a nikdo se nad nimi nepozastavil
Já trefil technika co byl ceklem v pohodě, ale i taky chtěl vidět mimo jiné komplet povinnou výbavu a kontroloval tlak v pneu, zkoušel pásy atd.... a na skla chtěl kartičku taky vidět, i když předek zatmavený již není a zadek dle vyhlášky může být i bez skel (viz dodávky).
A právě kvůli takovým pitomcům auto radši vždycky dovezu do servisu a řeknu, že jediné co chci je, aby prošlo technickou. Ano, stojí mě to pár stovek, ale ušetřím čas, nervy a případné problémy za mě řeší někdo jiný.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Odpověděl Luhamoto pro téma Jaké úpravy přes zimu plánuji
Dr.Pilulkin napsal:
Luhamoto napsal:
Ono to bude vždy člověk od člověka jiné. Já byl na STK s autem minulý týden seděl a čekal jsem cca 2 hodiny za sklem, tak jsem viděl co jednotliví technici kontrolují. V duchu jsem si říkal jen ať netrefím toho s botama Puma. Ten kontroloval i náplň v ostřikovačích a byl hodně štouravý. Dědula co tam byl s Fábií málem dostal infarkt.Mefisto napsal: Ja byl nedavno na technicke i s pridavnymi svetly a nikdo se nad nimi nepozastavil
Já trefil technika co byl ceklem v pohodě, ale i taky chtěl vidět mimo jiné komplet povinnou výbavu a kontroloval tlak v pneu, zkoušel pásy atd.... a na skla chtěl kartičku taky vidět, i když předek zatmavený již není a zadek dle vyhlášky může být i bez skel (viz dodávky).
A právě kvůli takovým pitomcům auto radši vždycky dovezu do servisu a řeknu, že jediné co chci je, aby prošlo technickou. Ano, stojí mě to pár stovek, ale ušetřím čas, nervy a případné problémy za mě řeší někdo jiný.
No popravdě, nejsem zastáncem této metody i když brácha to tak taky děla jako ty. Mimochodem to jsem tam taky zaznamenal. Přišel místní majitel autobazaru a už to jelo zdar nazdar , tak co dnes máš, ale toho modrého pašíka ...bla bla bla. Kdyby ho nebrzdil technik s autem před ním, tak za minutu byl venku. Zkontroloval mu geometrii na válcích se moc nezdržoval zkusil světla, zatroubil a už byl venku i se známkou.
Ale to jsme tu odbočili od tématu.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Odpověděl Mefisto pro téma Jaké úpravy přes zimu plánuji
Moderni auta uz mivaj elektrickou parkovaci brzdu, ta se na valcich nekontroluje
Ale to jsme odbocili od tematu. Bavili jsme se o tom kdyby ho nekdo zastavil.
Jezdi motorky a skutry s ledkovym denni svicenim. Nikde v zakone o tom neni ani slovo, maj to jen nektere typy BMW.
Co se tyce pridavnych tak pokud nezastavi ty maniky s temi ledkami co vubec nesviti, nebo je maj nastaveny jak trotl, tak na motorku si ani nevzpomene, spis se podiva na masinu nez na to co tam je a neni.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Dr.Pilulkin
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
- Příspěvky: 720
- Obdržená poděkování 29
Odpověděl Dr.Pilulkin pro téma Jaké úpravy přes zimu plánuji
Luhamoto napsal:
Dr.Pilulkin napsal:
Luhamoto napsal:
Ono to bude vždy člověk od člověka jiné. Já byl na STK s autem minulý týden seděl a čekal jsem cca 2 hodiny za sklem, tak jsem viděl co jednotliví technici kontrolují. V duchu jsem si říkal jen ať netrefím toho s botama Puma. Ten kontroloval i náplň v ostřikovačích a byl hodně štouravý. Dědula co tam byl s Fábií málem dostal infarkt.Mefisto napsal: Ja byl nedavno na technicke i s pridavnymi svetly a nikdo se nad nimi nepozastavil
Já trefil technika co byl ceklem v pohodě, ale i taky chtěl vidět mimo jiné komplet povinnou výbavu a kontroloval tlak v pneu, zkoušel pásy atd.... a na skla chtěl kartičku taky vidět, i když předek zatmavený již není a zadek dle vyhlášky může být i bez skel (viz dodávky).
A právě kvůli takovým pitomcům auto radši vždycky dovezu do servisu a řeknu, že jediné co chci je, aby prošlo technickou. Ano, stojí mě to pár stovek, ale ušetřím čas, nervy a případné problémy za mě řeší někdo jiný.
No popravdě, nejsem zastáncem této metody i když brácha to tak taky děla jako ty. Mimochodem to jsem tam taky zaznamenal. Přišel místní majitel autobazaru a už to jelo zdar nazdar , tak co dnes máš, ale toho modrého pašíka ...bla bla bla. Kdyby ho nebrzdil technik s autem před ním, tak za minutu byl venku. Zkontroloval mu geometrii na válcích se moc nezdržoval zkusil světla, zatroubil a už byl venku i se známkou.
Ale to jsme tu odbočili od tématu.
Já naposledy odbočím od tématu. Nedělám to proto, že bych jezdil s plečkama, které by bez úplatku neprošly. Už pár let servisuji výhradně v autorizovaném servisu a moje auta jsou v cajku. Ale nevidím důvod, proč trávit cenný čas čekáním na STK, když to, co za tu dobu vydělám, je mnohem víc než co mě to stojí. A to je ode mne vše k tomuto offtopicu.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Odpověděl Luhamoto pro téma Jaké úpravy přes zimu plánuji
Mefisto napsal: Co chces dnes kontrolovat na valcich
Moderni auta uz mivaj elektrickou parkovaci brzdu, ta se na valcich nekontroluje
Ale to jsme odbocili od tematu. Bavili jsme se o tom kdyby ho nekdo zastavil.
Jezdi motorky a skutry s ledkovym denni svicenim. Nikde v zakone o tom neni ani slovo, maj to jen nektere typy BMW.
Co se tyce pridavnych tak pokud nezastavi ty maniky s temi ledkami co vubec nesviti, nebo je maj nastaveny jak trotl, tak na motorku si ani nevzpomene, spis se podiva na masinu nez na to co tam je a neni.
Moderní auta mají v principu zcela stejné brzdy jako ty stará, jen netaháš manuálně za páku s lankem, ale zmáčkneš knoflík a elektromotor přitáhne lanko. Takže kontrole podléhají.
Co se týká světel upravuje to 341/2014 Sb. VYHLÁŠKA, Ministerstva dopravy, ze dne 19. prosince 2014
o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích
viz
D) Technické požadavky na výbavu vozidel světelnými zařízeními:
1. Vozidla kategorie M, N, O, L, T, R nebo S se mohou být vybavena jen takovými světelnými zdroji a zařízení, která jsou pro daný druh a kategorii vozidla předepsána nebo povolena, včetně požadavků na jejich počet a zapojení. Světelná zařízení lze použít na vozidlech, splňují-li podmínky stanovené technickými předpisy uvedenými pro automobily a jejich přípojná vozidla v příloze č. 3 této vyhlášky, pro dvoukolová a tříkolová vozidla a jejich přípojná vozidla v příloze č. 4 této vyhlášky, pro traktory a jejich přípojná vozidla v příloze č. 6 této vyhlášky, pojízdné pracovní stroje v příloze č. 13 této vyhlášky, další zvláštní vozidla v příloze č. 5 této vyhlášky.
2. Jinými světelnými zařízeními, než jsou předepsána nebo povolena v souladu s odstavcem 1 nebo která jsou povolena podle odstavců 3 až 5, nesmí být na vozidla vybavena.
Pokud jsou na vozidle systémy, samostatné technické celky nebo konstrukční části, které nejsou uvedeny v příslušných předpisech Evropské unie nebo v mezinárodních smlouvách v oblasti schvalování technické způsobilosti, kterými je Česká republika vázána, musí být samy i jejich montáž na vozidlo schváleny a musí splňovat požadavky, které podle případu stanoví schvalovací orgán. To platí i v případech, kdy takové systémy, konstrukční části nebo samostatné technické celky jsou namontovány na vozidlo dodatečně.
PS: motocykly jsou kategorie L
PS2: homologace se provádí dle SMĚRNICE EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY 2009/67/ES
ze dne 13. července 2009
o montáži zařízení pro osvětlení a světelnou signalizaci na dvoukolová a tříkolová motorová vozidla
Jinak řečeno co není povoleno je zakázáno.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.